Bezoek aan abt Yesudas - Reisverslag uit Kanjirapalli, India van J.J.M.E. & C.M. Zelst - WaarBenJij.nu Bezoek aan abt Yesudas - Reisverslag uit Kanjirapalli, India van J.J.M.E. & C.M. Zelst - WaarBenJij.nu

Bezoek aan abt Yesudas

Door: J.J.M.E. & C.M.

Blijf op de hoogte en volg J.J.M.E. & C.M.

15 Januari 2014 | India, Kanjirapalli

Vandaag op tijd ontbijt 7:30 eigen gebakken zoet brood met spiegelei.
Dagelijkse routine doen email enz:.
Nu op weg naar Kurisumala, eerst een tusssenstop om groente bij de markt af te leveren die daar geveild worden dan naar een benedictijnenklooster enorm groot complex.
Echt alleen voor monnikken,zusters en retraites bij de ingang een bewaker.
Mochten er in omdat onze prior Cheen ons bracht, ontmoette daar ook de broer van Cheen.
Hebben van alles bekeken totale selfsuporting akkerbouw landbouw en veeteelt hadden meer dan 300 koeien en kalveren.
Waarvan de melk daar door de monnikken gepasteuriseerd werd
Water verzorging door pijpleidingen vanaf een berg 1000 meter hoog
Omdat het daar qua tijd uit de hand liep daar gegeten, wij als gasten in een lange gang op je platte gat zittend eerst een rij mannen aansluitend de vrouwen onderscheid moest er zijn en eten met je vingers.
Toen op audiëntie bij de abt Yesudas die de gasten uit Nederland wilde begroeten, even gezellig gebabbeld met hem daarna kregen wij ieder de zegen van hem en wenste hij ons een prachtig verblijf in India.
Deze avond een uitvoering van de eerste groep monnikken eerst verwelkoming aan de gasten met name genoemd daarna vrolijke zang , dans, acrobatiek en een scetch. Dit oude evenement had al jaren niet meer plaats gevonden en was toevallig nu weer voor de eerste keer.
Iets later dan normaal het avond eten.

• 15 Januari 2014 - 06:32

Br. Gerard Mathijsen:

Beste Johan en Carla,
    Heel leuk elke dag jullie verslag te lezen. Ik zie het allemaal gebeuren en beleef opnieuw de eigen ervaringen. Hoe is het met br. Reji? Aan allen een hartelijke groet. Vorig jaar vertrokken br. Adri en ondergetekende op 15 januari naar het feest in Kappadu.

• 15 Januari 2014 - 12:28

Gerlinda:

Toppie! met een duim (zoals Lot dat zegt :-) )